Klantenservice wordt steeds meer openbaar. Via social media kan in een vrij land als NL elk mens een mening geven. Een compliment of een klacht. Iemand is opeens uw publieke ambassadeur of …een luis in de pels. De motivaties van mensen om dit wel of niet te doen, zijn divers. De kansen die deze ontwikkeling biedt, ook.

Uw eigen medewerkers zijn niet meer de enigen die spreken namens uw organisatie. ‘Invloedrijke personen’ (mensen met veel digitale volgers) kunnen uw imago maken of breken. Dat was altijd al zo; het verschil is nu dat berichten zich in enkele seconden kunnen vermenigvuldigen en over de hele wereld worden verspreid! En actie vraagt soms om een snelle reactie.

Wat word er eigenlijk over uw organisatie gezegd?

De tijd van het gesprek op verjaardagen als verkoopkans of klachtencircuit is passé. .
Er wordt volop getwittert en geblogd. Vast ook wel over uw organisatie. Wat communiceren mensen via internet over uw producten, diensten, activiteiten, netwerkcontacten, dienstverlening, de duurzaamheid van uw componenten, de integriteit van uw businesspartners… Volgt u dit al? Als u dit nog niet doet, doen wij graag eens een test voor u. Dit geeft u een eerste induk over de mate van ‘buzz’ rondom uw organisatie. Op grond daarvan kunt u besluiten u de belangrijkste berichten gerapporteerd wilt zien in één oogopslag. Omdat daar kansen in zitten of … om brandjes op tijd en met de juiste middelen te blussen.

Wilt u hier zelf nog geen tool voor in huis?

U kunt gratis testen met die van ons. Wilt u hier zelf over beschikken, dan verwijzen wij u door naar onze hierin gespecialseerde businesspartners.
Effa Trainingen adviseert bij yw social media monitoring beleid. Geeft deze aanleiding tot het opzetten van een intern webcare team, dan helpt Effa daarbij. Uiteraard verzorgen we dan ook een professionele ‘webcare’ communicatie training. Zodat uw medewerkers weten wanneer wel en hoe om te gaan met online berichtgeving.

Neem direct contact met ons op, als u waarde hecht aan uw goede naam!